Tarkkuussuunnistuskokeilu 13.8. klo 15-17

Aika: 13.8.2023 klo 15-18
Paikka: kokootuminen Ylivieskan uimahallin parkkipaikalle, Närhitie 2
Lisätiedot: riitta.nykanen@kotinet.com tai puhelimitse 0503022977
Tapahtuma on tarkoitettu MS-tautia ja harvinaista neurologista sairautta sairastaville, mukaan voi ottaa myös läheisen tai avustajan. Kokeilupäivään osallistuminen ei edellytä jäsenyyttä.
Tarkkuussuunnistuksen ajatuksena on suunnistus­harrastuksen mahdollistaminen jokaiselle liikunta­kykyyn katsomatta. Tärkeintä lajissa on nimensä mukaisesti tarkkuus ja aivojen käyttäminen. Tarkkuussuunnistus on laji, jota voi harrastaa kaikki, ikään ja liikuntakykyyn katsomatta. Tarkkuussuunnistuksessa ei mitata fyysistä suoritusta, vaan laji perustuu päättelytehtäviin.
Esteettömyys on oleellinen osa lajin sääntöjä. Tarkkuussuunnistuksessa saa liikkua vain sellaisilla kulkuväylillä, joissa voi liikkua pyörätuolilla. Lisäksi pyörätuolia käyttävällä on reitillä etuajo-oikeus.
Rastit voivat olla kaukanakin kuljettavalta reitiltä, sillä tarkkuussuunnistuksessa rastin näkeminen riittää.
Varaa kokeilupäivään säänmukainen varustus. Tilaisuus on maksuton.
Lajikokeilu toteutetaan Neuroliiton joulukeräyksen 2021 varoilla ja yhteistyössä Neuroliiton sekä Suomen Suunnistusliiton avulla. Kokeiluja on tukemassa myös Opintokeskus Sivis.
Lue lisää: https://neuroliitto.fi/tarkkuussuunnistus (neuroliitto.fi)