Tietoa yhdistyksestä

Yhdistyksemme tarkoituksena on multippeliskleroosia (MS-tautia) ja harvinaista neurologista sairautta (Harnes) sairastavien hoidon ja kuntoutuksen edistäminen, sairaudesta tiedottaminen, sairastuneiden sekä heidän omaistensa henkinen tukeminen, sairastuneiden ja heidän ongelmistaan kiinnostuneiden yhdyssiteenä toimiminen, yhteydenpito ja yhteistyö muiden vastaavien yhdistysten kanssa, hoitaa jäsenten edun- ja yhteiskunnallisten oikeuksien valvontaa sekä edistää kuntoliikuntaa ja järjestää aktivoivaa ja virkistävää toimintaa jäsenistölleen.

Yhdistys on Neuroliiton jäsenjärjestö ja rahoittaa toimintansa pääasiassa jäsenmaksuin ja omalla varainhankinnalla.

Maantieteellinen toimialue

Yhdistyksen toimialueena on Pohjois-Pohjanmaan kunnat: Kuusamo, Taivalkoski, Pudasjärvi, Utajärvi, Muhos, Tyrnävä, Liminka, Lumijoki, Siikajoki, Raahe, Pyhäjoki, Merijärvi, Oulainen, Haapavesi, Siikalatva, Pyhäntä, Kärsämäki, Kalajoki, Alavieska, Ylivieska, Nivala, Sievi, Reisjärvi, Haapajärvi ja Pyhäjärvi.