Yhdistys 50-v 2021

Yhdistyksemme tarkoituksena on multippeliskleroosia (MS-tautia) ja harvinaista neurologista sairautta (Harnes) sairastavien hoidon ja kuntoutuksen edistäminen, sairaudesta tiedottaminen, sairastuneiden sekä heidän omaistensa henkinen tukeminen, sairastuneiden ja heidän ongelmistaan kiinnostuneiden yhdyssiteenä toimiminen, yhteydenpito ja yhteistyö muiden vastaavien yhdistysten kanssa, hoitaa jäsenten edun- ja yhteiskunnallisten oikeuksien valvontaa sekä edistää kuntoliikuntaa ja järjestää aktivoivaa ja virkistävää toimintaa jäsenistölleen.

Tänä vuonna Pohjois-Pohjanmaan neuroyhdistys täyttää 50 vuotta ja pyrimme olemaan esillä pienissä tilaisuuksissa ympäri maakuntaa!

Maantieteellinen toimialue

Yhdistyksen toimialueena on Pohjois-Pohjanmaan kunnat: Kuusamo, Taivalkoski, Pudasjärvi, Utajärvi, Muhos, Tyrnävä, Liminka, Lumijoki, Siikajoki, Raahe, Pyhäjoki, Merijärvi, Oulainen, Haapavesi, Siikalatva, Pyhäntä, Kärsämäki, Kalajoki, Alavieska, Ylivieska, Nivala, Sievi, Reisjärvi, Haapajärvi ja Pyhäjärvi.